Snabb åtkomst

Begäran om borttagning

Jag vill att Somfy ska ta bort mitt konto och alla mina därtill hörande personuppgifter

I enlighet med gällande lagstiftning vill jag att mitt konto och samtliga personuppgifter om mig som finns i SOMFYS datafiler och manuella register ska raderas.

Raderingen av mina personuppgifter ska vara slutgiltig.

Genom att lämna in denna begäran, förstår jag att det innebär

  • avinstallering av och att det blir omöjligt att använda mina varor och tjänster, inklusive mina professionella säkerhetstjänster (fjärrövervakning, assistans, videoinspelning...)
  • att jag inte längre får tillgång till mina olika installeringar från min applikation
  • att jag inte längre får varningsmeddelanden
  • att mina videoinspelningar förstörs
  • att det är omöjligt att återfinna mina uppgifter vid ett senare tillfälle
  • att jag inte längre får tillgång till alla mina SOMFY applikationer (Somfy Protect, Tahoma, Thermostat, Somfy Keys, hemsida för e-handel...)

Jag rekommenderas att inte begära borttagning av mitt Somfy-konto om:

  • jag har pågående beställningar av SOMFY varor. Borttagningen medför inte att beställningen som är under leverans upphävs men kan orsaka tekniska problem.
  • om jag vill fortsätta att använda mina SOMFY varor eller tjänster

Dessutom kommer borttagningen inte att vara möjlig om SOMFY har en laglig skyldighet att behålla mina uppgifter.

Om jag inte längre vill få meddelanden via e-post lämnar jag in min begäran här

Om min begäran om borttagning endast avser vissa av mina personuppgifter, preciserar jag min begäran här